Támogasd a mentők munkáját!
Nézd meg, most hogyan segíthetsz!

Segítek!

Újabb Arany Effie-t érdemelt a Bala sorozat

Ismét rangos elismerésben részesülhettünk az idei Effie reklámhatékonysági versenyen: Újabb arany Effie-vel méltatta a reklámszakma az Országos Mentőszolgálat Alapítvány 2015-2017 közötti szja 1% kampányait.

Az Országos Mentőszolgálat Alapítvány 2015 tavaszán A Tartsd életben! kampánnyal több mint 2 millió emberhez juttatta el az üzenetet: bárki lehet életmentő. A sikeren felbuzdulva a 2016-os 1% kampányra elkészült a szpot második epizódja: az új 1% - Nekünk sokat számít! kisfilmünk. A Bala sorozat sikere messze túlszárnyalta a tervekben megfogalmazott célokat.

Az eredmény magáért beszél: országos üggyé nőtte ki magát a laikus újraélesztés fontossága, mindeddig dokumentáltan 4 megmentett életet köszönhetünk a laikus újraélesztés módszerének; a Bala sorozat filmjei a Youtube-on 3,7 millió, a Facebookon 1,2 millió nézettséget produkáltak. A 2015 és 2017 közötti 3 év kampánya révén pedig rekordértékű 1% felajánláshoz jutott az Országos Mentőszolgálat Alapítvány: összesen 282 millió forintot ítéltek a mentők javára az adófizetők. Az OMSZA így a legtöbb 1%-ot szerző civilek toplistáján előre lépett az 5. pozícióba és azt meg is tartotta.

Az idei, immár 17. magyar Effie versenyen minden korábbinál szigorúbban dolgozott a zsűri: mindösszesen 18 Effie-t osztottak ki (ez a tavalyi 36-nak éppen a fele, a 2016-ban átadott 54 díjnak pedig harmada csupán!), ráadásul arany Effie-t csak négy pályamű érdemelt. Ebben a helyzetben érthetően felértékelődött a döntőbe jutás is, így a shortlistre került pályázatok is elismerésben részesültek, 23 Finalist Effie talált gazdára.

Külön büszkeségünk, hogy a mostani arany Effie-t kifejezetten a hosszú távú hatékonyság kategóriájában kaptuk, a Coca-Cola, a Magyar Telekom és a Lidl promócióinak eredményességével mérve össze az Országos Mentőszolgálat Alapítvány szja 1% kampányainak hatékonyságát.

Köszönjük a kisfilmek létrehozását pro bono lehetővé tevő szakemberek munkáját, és hálásak vagyunk mindenkinek, aki a film megnézésével és terjesztésével vagy adója 1%-ával hozzájárult a sikeres kampányhoz!